Kinesiotaping placebo?

Často sa pýtame čo sú tie farebné pásky čo majú všetci športovci polepené po tele? Naozaj majú taký účinok ako sa popisuje, alebo ide iba o psychické presvedčenie človeka, že je efekt liečivý.

Kinesiotaping sa využíva ako u športovcov tak aj v rehabilitácii. Kinesiologické pásky, ktoré terapeut aplikuje na konkrétny sval či svalovú skupinu majú rôzne účinky. Podľa aplikácie kinesiologickej pásky môže terapeut daný sval uvoľniť od svalového napätia, podporiť sval k činnosti, zmierňuje bolesti, zabraňuje úrazom a podporuje krvný obeh. Kinesiotaping má taktiež preventívny a regeneračný účinok. V neposlednom rade sa tieto pásky využívajú pri ochoreniach lymfatického systému, kde podporujú činnosť lymfatických ciev a tým napomáhajú zmierniť vniknutý opuch.

Proces aplikácie na pokožku nieje jednoduchý. Pri aplikácií by mal fyzioterapeut poznať anamnézu pacienta, aby mohol správne vyhodnotiť a rozhodnúť akú z rôznych techník použije. Taktiež musí dokonale poznať svaly v ľudskom tele, ich začiatok, koniec a funckiu svalu. Ak je kinesiotaping správne aplikovaný, pacient pociťuje úlavu od bolesti, cíti sa istejší a stabilnejší a tým dochádza k zlepšeniu pohybu pri každodenných činnostiach.

Ako ste sa mohli dočítať Kinesiotaping má výrazne účinky, ktoré fyzioterapeut využíva ako doplnok celkovej rehabilitačnej starostlivosti o pacienta. Síce nám pásky neodstránia vzniknutý problém no predlžujú účinnosť terapie po dobu 4 dní, kedy má pacient tieto pásky na tele.